livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Grattis.....

Publicerad 2014-09-23 18:38:34 i Allmänt

För ett års sedan så skrevs det första inlägget på den här bloggen. Det var starten på offentligheten i den här nattsvarta soppa till historia. Det har flutit en hel del vatten under broarna men samtidigt har tiden stått still. Mia har under det här året gått igenom i mina ögon fruktansvärda behandlingar rustad med ett psyke av stål och en inställning som utan problem kan flytta berg.

När bloggen startades så hade vi redan varit på resande fot i ett år, vi trodde aldrig, eller rättare sagt kunde vi aldrig föreställa oss att resan skulle behöva vara längre än så. Nu satt vi ändå här den 23:e september 2013 dagen innan den stora dagen O. O som i oro, O som i olycka men framförallt O som i operation. För den 24:e september 2013 genomgick Mia en på förhand väldigt oviss operation ( se där jag hittade ett O till). Vi satt och pratade i telefon, Mia på avdelningen i Linköping och jag hemma hos barnen. Intresset för hur det skulle gå för Mia var jättestort hos nära och kära. Det var då vi bestämde att vi skulle skapa den här bloggen för att ha som en informationskanal till de som ville veta. På det sättet kunde vi informera många samtidigt eftersom det inte var praktiskt möjligt att ringa till alla som ville veta hur det gick för vår stålkvinna.

Ganska snabbt blev bloggen någonting mer än en informationskanal utan den blev en ventil. Här skapade vi en arena för känslor, tankar, filosofier om livet och döden. Tror att bloggen har  varit en stor hjälp för oss båda att få ur oss tunga tankar och annat som måste ut ur systemet. Med tiden har även människor som vi inte känner hittat hit och följt med oss genom uppgång och nedgång. Jag förundras fortfarande över all den omtanke och värme som ni läsare av bloggen sitter inne med. Det trots att ämnet är långt mörkare än modetips, shopping och träning.

Så grattis på 1 årsdagen bloggen!

//Jocke

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2014-09-23 19:57:36

Hoppas att det blir många fler födelsedagar 💕

Postat av: Manolis

Publicerad 2014-09-23 20:00:39

💖

Postat av: Nina

Publicerad 2014-09-23 20:14:53

En annan sida av verkligheten som är en ren kontrast mot mode och inredningstips. Ni sätter ord på det svåra och berör till längst in...
❤️

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-09-23 20:20:36

Ni är underbara som orkar o vill dela med er av allt omänskligt ni genomgår! Kramisar på er

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-09-23 22:47:35

💜

Postat av: Anneli Forsman

Publicerad 2014-09-23 23:13:43

Kramar till er!

Postat av: Eva Roxberg

Publicerad 2014-09-24 13:12:43

Tänker ofta på er, trots att jag bara "känner" er som vänner till Lisa Svensson.

Postat av: Petra

Publicerad 2014-09-24 20:06:31

Usch vilken trist ettårsdag..........nu vill man hitta det där underbara miraklet! Kramar och styrka

Postat av: Vickan

Publicerad 2014-09-24 23:46:32

Usch vilken årsdag. Men hoppas ni firat ändå för ett år är ett år. Hoppas vi om ett år kan säga samma sak igen till er i er underbara men sorgligt sanna blogg.

Vi är så många som tänker på er.
Kramar

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-09-25 16:36:21

Jag är så tacksam att ni velat, orkat och vågat dela med er. Att vi fått följa med. Jag tycker så mycket om er. <3

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-09-25 16:36:23

Jag är så tacksam att ni velat, orkat och vågat dela med er. Att vi fått följa med. Jag tycker så mycket om er. <3

Postat av: Cattis Utter

Publicerad 2014-09-28 10:18:35

Hej har följt er blogg ett tag nu .Jag läser och får ont i hjärtat för vad livet är orättvist.Känner dej Mia och din syster och föräldrar sedan gammalt.Tänker på er varje dag .Kram till er alla .

Postat av: Millan

Publicerad 2014-09-29 23:04:16

Följer er blogg och beundrar er styrka och ert mod. Ni känner mej inte men jag önskar så hett att allt blir bra och löser sej för er. Är bekant med sessan och därigenom började jag läsa och följa er, stora varma kramar från mej ❤️

Postat av: Nallan

Publicerad 2014-09-30 21:27:43

Kommenterar sällan eller aldrig i bloggar, men gör ett undantag för er. Ni är otroligt modiga och starka som vågar lämna ut ert liv till oss alla. För mig är det lite som en "hyllning" till min lillasyster som förlorade kampen mot THE BIG C för 5 år sedan. Tack för att ni finns och jag önskar er allt gott och många år tillsammans...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela