livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

2 dagar tog det....

Publicerad 2014-09-03 23:36:42 i Allmänt

Ja, det tog som sagt 2 dagar hemma så ville kroppen jävlas igen! Vaknade imorse med 39 i feber och mådde så jäkla dåligt. LAH kom hem och tog alla vesäntliga prover och sen blev det att åka in till röntgen. Som tur var fick jag ligga på LAH och dricka den ooootroligt goda kontrastvätskan så jag kunde ligga i en säng och vila under tiden. Sen satte Jocke mig i en rullstol och så drog vi till röntgen.

Efter röntgen så var det bara att åka ner till LAH igen för det skulle tas alla möjliga odlingar IGEN då de fortfarande inte vet var bacillen sitter, att det är en infektion är dock väldigt troligt då mitt crp var på 170. 

Så nu kör vi igen! 😒  Det bästa är att jag får vara hemma! Så allt jag behöver eller om prover ska tas så kommer det hem en människa så jag slipper åka! 

Återkommer när mer ork finnes! 
/Mia 


Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2014-09-04 12:30:06

Men fina underbara du💗... Vad är detta för skit... Kan inte med ord beskriva hur mycket jag tänker på dig och din underbara familj... Jag kan inte förstå men föreställer mig hur ni har det... Ni är grymt starka och jag ryser när jag tänker på hur ni kämpar och ger allt, trots motgångar... Ögonen fylls av tårar när jag läser bloggen och jag önskar av hela mitt hjärta att det här ska vara över NU!!!! Ni ska inte behöva mer skit nu!!!! Du är en riktig kämpe som reser på dig och ger fuck you till den där jävla cancern!!!
All styrka till ER!!!! Ni är fantastiska och nu jävlar!!!
Kämpa på fina du!!!

Kramar💗

Svar: Ja jag tycker att det är dags för lite medgång nu. Min kropp hänger inte riktigt med i alla svängar, men på något sätt håller vi näsan ovanför vattenytan! Tack snälla för dina fina ord och tankar, ❤️ här finns inget annat alternativ förutom att kämpa. 😘 kram på dig!
Jocke Samuelsson

Postat av: Ulla

Publicerad 2014-09-04 17:18:57

Styrka till dig Mia 🍀

Svar: Stort tack! ☺️
Jocke Samuelsson

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-09-04 21:18:45

Åh älskade vän... Vad händer? Att ni inte kan få lugn ett tag. Låter ju bra att du ändå får vara hemma med dina älsklingar. Stor kram till er alla. ❤

Svar: Ja här händer det tyvärr en hel del nu. Dåliga besked om o om igen.... 😓
Jocke Samuelsson

Postat av: Petra

Publicerad 2014-09-05 06:10:09

Skönt att du får va hemma Mia, men nu får de hitta var den jäkla bacillen gömmer sig!!!!!!
Kram på dig och familjen ❤️

Svar: Ja, tyvärr så är det nog en "tumörfeber" jag får alltså feber lite då o det men det var visst inte ovanligt.
Jocke Samuelsson

Postat av: Virre

Publicerad 2014-09-05 16:44:24

Men 💩💩💩 nu får det som sagt vara bra. Skönt iaf att du får va hemma med familjen❤️❤️❤️❤️

Svar: Ja det är tyvärr det enda positiva nu... 😓
Jocke Samuelsson

Postat av: Prenumerant

Publicerad 2014-09-06 12:11:02

Hemma är det bästa för både kropp och själ när man är sjuk. Hoppas du har möjlighet att njuta av det vackra vädret. Sänder tankar fyllda med styrka till er båda!

Svar: Stort tack! ☺️
Jocke Samuelsson

Postat av: Anneli Forsman

Publicerad 2014-09-06 12:48:07

Du är en kämpe Mia!! Styrkekramar till dig.

Anneli (vän med Millan)

Svar: Stort tack! ☺️
Jocke Samuelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela