livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Omgång 2 avklarad.....

Publicerad 2014-10-05 11:33:58 i Allmänt

Ja nu har jag gått igenom min andra behandling i Linköping, dock så ska ju allt jävlas med mig konstant så även denna gång!
 
Jag hade fått 2 av 3 cellgifter, den enda som var kvar var cisplastinet som jag brukar må sämst av. Min sköterska kopplade upp mig på 2 timmar som det tar för cisplastinet att gå in, sen gick hon ut och jag la mig tillrätta för att slösurfa lite på datorn.
Efter ca 10 min så smäller det till i magen och jag blir panik illamående, helvete vilken magkatarr tänkte jag och lyckades ta mig till toaletten. Väl därinne så försökte jag med alla medel att få kräks för jag höll på att få panik, men det gick inte! Sen började hela toaletten att snurra och det enda jag tänkte var att komma tillbaka till sängen för att kunna trycka på "röda knappen". (Sen att jag hade kunnat rycka i ett snöre på toaletten och larmat tänkte jag inte alls på då utan jag hade lite lätt panik då jag även började få svårt att andas) Tog mig på nåt sätt tillbaka till sängen och lyckades trycka på knappen, sen minns jag inte jättemycket för jag måste ha däckat precis efter. När jag vaknade upp så var hela rummet fullt med läkare och sköterskor och jag hade handdukar omkring mig som de stod och baddade mig med då jag var helt sjöblöt. Jag kände hur det rann vatten ner för hela ansiktet, mycket obehagligt. Tillslut så kunde jag öppna mina ögon och se mig omkring och ser då 3 läkare som står och dividerar om vad de ska göra mer, sen såg jag 5-6 sköterskor och så märkte jag att jag hade en blodtrycksmanschett runt armen som hoppade igång var 5:e minut. 
Så kom en av läkarna fram till mig och förklarade att jag fått en mastodont allergireaktion på cisplastinet. Eller rättare sagt platinan som cisplastinet är uppbyggt av. Så det var en jävla tur rent ut sagt att jag hann till sängen och trycka på knappen för han jämförde min reaktion med en reaktion som de som är nötallergiker får om de får i sig en nöt. Jag hade kunnat trillat av pinnen pga av den reaktionen. De förklarade också att de tittat på min överkropp och jag hade haft stora mörkröda fält som blossade upp helt plötsligt men som nu äntligen började lägga sig efter de pumpat i mig massa adrenalin och tavegyl. När jag vaknat till lite mer och kunde prata och dricka lite så blev jag övervakad i två timmar av en sköterska men jag sov konstant då tavegylen har en lätt "däckande" effekt.
 
Detta är första gången jag är med om en allergisk reaktion, jag har aldrig i hela mitt liv varit allergisk mot något men så jäkla skraj jag var när allt hände så fort. Jag trodde för en sekund mitt i allt att nu dör jag.....vidrigt!
 
Nu är jag hemma i alla fall och mår lite småilla som jag alltid gör efter behandlingen men iom att jag bara fick i mig pyttelite cisplastin så kanske jag får lyckan att må bättre fortare än jag fått tidigare! Håll tummarna....
 
Nu ska jag sova en stund....
 
Mia

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2014-10-05 11:43:18

Det är galet Mia. Ytterligare en gång är det din fighter inom dig som gör att du nu är hemma med din familj igen. Du är väl värd en tupplur❤️

Postat av: Manolis

Publicerad 2014-10-05 15:01:14

Mia 💔

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-10-05 17:38:22

❤️ Världens största och finaste kämpe ❤️

Postat av: Mia

Publicerad 2014-10-05 17:39:27

❤️ Världens största och finaste kämpe ❤️

Postat av: Ulla

Publicerad 2014-10-05 19:03:00

Kämpe 🍀

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-10-05 20:19:31

Shit pom fritt vilken käftsmäll... Precis som att du inte har tillräckligt med såna... Vila hur o när du vill och ta till vara på tiden. Mys med nära och kära. Bamsekram på dig!

Postat av: Angelica

Publicerad 2014-10-05 20:35:03

Jag kan inte fatta att du ska behöva gå igenom allt som tillstöter. Som om det inte är nog ändå?!! Men här löste du ytterligare en oväntad och hemsk situation. Du är grym!!!!
Vill att ni ska veta att jag tänker och känner för er varje dag. Önskar så att man kunde göra nåt för er.
Hårdaste kramen!

Postat av: Malin

Publicerad 2014-10-05 21:26:16

Mia.. Mia...
Du är helt otrolig!!!
Vilken kämpe du är!
Du är grym och helt underbar!!
Kram

Postat av: Frida

Publicerad 2014-10-05 22:55:41

Jag skulle nog vilja påstå att man till viss del lär känna er en smula via bloggen och tar mig därför friheten att beskriva den bild jag fått av dig. Den bild jag får av dig sammanfattas med ett ord, och lyder; Enorm!!!
Det krävs en kvinna, en mamma, en sann kämpe i detta. Och då säger jag att även kämpar gråter, skriker och har ångest, det är den mänskliga sidan av vara en kämpe.
Men du är tamefan en, en klockren sådan, och jag tror du kommer gå långt på grund av det!
Den varmaste av cyberkramar

Svar: Stort tack!!
Jocke Samuelsson

Postat av: Anna

Publicerad 2014-10-06 13:37:13

Så hemskt att du ska få gå igenom extra svåra och jobbiga situationer när du har mer än nog att kämpa med. Du är den starkaste person jag någonsin mött. <3 <3 <3

Postat av: Elisabet

Publicerad 2014-10-06 16:50:37

Åh så otäckt. :( Kram

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-10-07 00:11:38

💜

Postat av: Petra Karlstrand

Publicerad 2014-10-08 07:28:33

Nääää så jäkla vidrigt att va med om!!!!! Du är så jäkla stark som klarar dessa pärsar som du tvingas vara med om!!!!!! Nu får det va slut på jäkelskaperna tycker jag! Kraaaaaam på dig ❤️ Och familjen

Postat av: Tina & Stefan

Publicerad 2014-10-09 15:21:08

Fy så mycket skit du får utstå. Nu hoppas vi att du får lugn och ro och kvalitetstid hemma med Jocke och barnen. Varma kramar

Postat av: Nina Törnström

Publicerad 2014-10-10 09:30:51

Oj vad jag känner igen mig i mycket när jag tittar igenom era inlägg på bloggen. Fick tips från Juanita på no Arton att läsa din blogg och det är jag henne tacksam för. Jag har själv cancer, en kronisk form som kommer från bukhinnan. Är just nu fri från cellgifter men går under lupp varannan månad. Jag skulle så gärna vilja komma i kontakt med dig om du har kraft och ork. Har en gåva till dig om du tar emot det? Stor varm kram med hälsning från Nina Törnström

Postat av: maria

Publicerad 2014-10-10 18:09:06

Hej mia. Av en slump upptäckte jag gruppen dina vänner startat för att samla in pengar till dig å familjen. Och vidare därifrån så hittade jag bloggen. Vilken käftsmäll.
Jag känner för dig och din familj. Jag önskar er allt gott och jag hoppas att du aldrig känner dig ensam med så många runt dig. Glöm inte att det är helt oki att inte vara stark hela tiden. ★

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela