livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Från o med nu bor jag i källaren!

Publicerad 2014-07-24 11:38:11 i Allmänt

Givetvis så ska den varmaste och ”bästa” sommaren infalla när jag ska gå på tunga cellgifter. Jag brukar aldrig vara bitter över saker/situationer som uppstår utan jag försöker se det positiva i allt. Men nu är det svårt….

När mannen tog våra uppspelta barn och åkte till badhuset med massa kompisar då sved det i hjärtat att inte kunna följa med. Jag klarar helt enkelt inte den här värmen som är, så jag tog mitt pick o pack ner till källaren där jag har just nu 22 grader svalt! Underbart o bitterljuvt…

 

I övrigt så har jag i alla fall lyckats fullfölja ett mål denna sommar! Vi skulle hämta hem vårt stora barn som kom flygandes ner från Jämtland efter en vecka hos sin farfar och då gjorde vi två flugor på smällen och bokade ett hotellrum på Scandic Hasselbacken för att ha en helkväll på Gröna Lund. Jag hade innan kollat av med smärtenheten att jag kunde få pilla i mig lite extra kortison för att klara av dagen och det var nemas problemas så vi åkte till Arlanda, slängde in henne i bilen och drog direkt till Grönan! Kvällen blev precis som vi tänkt oss med massa karusellåkning och Stina och Jocke lyckades även vinna både kexchoklad och chipspåsar (totalt innehåll var BARA 36st kexchoklad o 8st olika chipspåsar) Vi kraschade i de otroligt sköna hotellsängarna när klockan var 23 och när vi vaknade på måndagen så trodde jag i alla fall att jag skulle avlida på direkten! Men det var värt varenda liten minut av smärta, för så glad som Stina var efter den kvällen….priceless!

 

Sen har det tyvärr gått neråt för mitt mående, jag har haft ett par köriga nätter och jag har helt enkelt känt mig som om jag har åkt på världens influensa. Det känns som om alla muskler skakar helt okontrollerat och jag är helt galet trött hela tiden. Jag fick ett samtal igår från onkologen då de fått in mina provsvar från igår och då var visst mina blodvärden åt skogen igen, så på fredag blir det inte bara cellgifter utan även ännu en blodtransfusion och även ett läkarbesök. Hoppas verkligen att jag får må bättre igen efter det nya blodet.

 

Hoppas ni tar hand om er ordentligt i värmen!

 

/Mia

Kommentarer

Postat av: Ulrika Svedbo

Publicerad 2014-07-24 16:59:34

Härligt att höra om ert äventyr på Grönan. Tråkigt att höra att dina blodvärden inte är bra, håller tummarna för att du mår bättre efter nytt blod på fredag. Stor kram och massa positiv energi och kärlek skickar jag till er! Kram Ulrika.

Postat av: Tessan Kindstrand

Publicerad 2014-07-24 21:53:40

Härligt med överraskning för Stina & skönt med hotellövernattning. Tråkigt att du inte mår bra gumman. Hoppas verkligen det blir ändring imorgon. Kram kram kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-24 22:15:58

Vi tänker såå mycket på dig/er. Kramar Lotta , Micke & Kalle

Postat av: Virre

Publicerad 2014-07-24 22:26:21

Vi saknade sig otroligt mycket idag men att orka och lyssna på kroppen är viktigast. . Vi kommer åka och bada flera gånger puman😘. Kul att mannen och barnen kom på em oxå. Skäms och ber om ursäkt igen för att ni tillsammans med ett gäng andra helt försvann i inbjudan😔. Underbart att Sthlm vistelsen blev som ni tänkt. Puss på're

Postat av: Madde

Publicerad 2014-07-27 10:43:45

En stor kram till dig💗... Du är en sån jäkla underbar människa💕👍... Tänker på dig!!! Kramar💗

Postat av: Linda Pinda

Publicerad 2014-07-27 22:46:19

Hej Mia. Jag håller med och lider av värmen med dig..även om jag inte känner dig så väl så tänker jag på dig ändå. Kollar denna sida ganska ofta för att hålla koll på hur du mår. Jag tycker du är tapper och en kämpe utan dess like..en positiv och glad ung kvinna trots denna jävla sjukdom.. Hoppas på att du blir bättre. Många kramar och tankar tilldelas dig!! //Linda i vita huset

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-07-29 12:39:30

Jag tänker på er. Varje dag. Såååå mkt kärlek! ♡

Postat av: Helena

Publicerad 2014-07-29 16:12:48

Härligt att Grönan blev så lyckad.
Lider med dig i värmen. Hoppas du mår bättre efter blodtransfusion. Skönt att du kan hålla humöret så på topp!
Massor av kramar tänker på dig mycket <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela