livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Magsjukan from HELL!!!!

Publicerad 2014-01-22 20:04:09 i Allmänt

Jahopp!!! 

Allt började i fredags när Ville åkte iväg till mina föräldrar för att jag och Jocke skulle få lite "ensamtid" för att Jocke skulle få en chans att friskna till efter hans mastodont halsfluss. Stina fick åka till sin farfar! 
Iallafall, så kom samtalet från mamma där det hade upptäckts att Ville började kräkas! Han skulle egentligen kommit hem på lördagen men han fick stanna till söndagen då vi inte hade fixat att ta hand om ett magsjukt barn i det tillståndet vi båda var i. Ungarna kom sen hem på söndagkvällen och vi var väldigt nöjda över att ingen annan åkt dit.....😩🔫

Det första vi märkte var sms från min mamma där det meddelades att både hon och min far blivit tokdåliga! Sen gick veckan och tisdagen kom! Då tyckte livet att någon/något skulle sparka lite extra hårt på dem som ligger!

Den som började då var Jocke! Han fick kräks och min kära svärmor fick ringas in för att hjälpa till med Ville. Sen framåt kvällen så kände jag hur det började åka hiss i magen, jag började kräkas vid kl sju! Som tur var så blev det inte mycket mer än två rundor på toaletten för Jocke för när klockan var tio ca så började Stina att kräkas! Så hon och jag har sprungit hela natten, Jocke den stackaren har knappt sovit nåt då han fick styra med Stina.  O dagens surprise slår Ville The Man till med när han åter igen lägger en kaskadspya med frukostinnehåll rakt ut över bordet! Men det konstiga är att det blev bara den och inget annat! 😕 

Stina slutade att kräkas vid tre idag på eftermiddagen, jag slutade vid kl sex imorse. Jag har nog aldrig varit så dålig i hela mitt liv! Jag utvecklade även feber och iom att jag är så nyligen "cancerbehandlad" med strålning och cellgifter så är det viktigt att jag hör av mig om feber uppstår, och givetvis kom det feber!!! Så onkologen ringde ut hemsjukvården som fick komma och ta akutprover. Som tur var så var de inte så pass dåliga att jag behövde åka in, men jag måste upp till Vrinnevisjukhuset på fredag för att ta nya prover! 

Det är först nu sen igår eftermiddag jag känner att jag kan sitta upp ordentligt... Alla i hemmet har som tur är slutat kräkas, men jag blir helt matt när vi åker på bakslag på bakslag...hur jävla mycket ska vi behöva orka med egentligen? 



Kommentarer

Postat av: Rikard

Publicerad 2014-01-22 20:37:50

Nä, nu kommer inte ens jag på något putslustigt att skriva. Kräksjuka är öken även utan cancer och halsfluss!

BLÄÄÄÄÄÄÄ!

Postat av: Hillevi

Publicerad 2014-01-22 21:21:11

Men fy fasiken vad pissigt! Skönt att ni mår bättre nu.puss

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-01-22 22:08:25

Åh fy!! Skönt att det verkar bättre. Tror jag håller mig borta den här veckan. 😉 Puss & kram!

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2014-01-23 07:26:55

Morrrrrrrrrrrrrrrr på magsjuka o elände morrrrrrrr för att prova våga komma tillbaka!

Postat av: Nina

Publicerad 2014-01-23 09:29:34

Jag har tidigare pratat om krönet men missade hålet innan tydligen! Skit också det här behövde ni inte. ❤️

Postat av: Ulrika Svedbo

Publicerad 2014-01-24 13:22:35

Nej, nu får det väl vara nog. Känns som att ni har fått tillräckligt med svåra prövningar nu. Krya på er! Skickar massor av kärlek och omtanke till hela familjen! Kram Ulrika.

Postat av: Petra Karlstrand

Publicerad 2014-01-25 08:51:39

Det där behövde ni INTE!!!!! Magsjuka är så fruktansvärt vidrigt men tyvärr går det en massa sånt just nu! Kryakramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela