livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Hotell Vrinnevi Rum 24

Publicerad 2014-01-29 13:34:42 i Allmänt

Det här inlägget är till er som är blodgivare... Samt er som bara är nyfikna på hur jag har det! 

TACK!!! För det ni gör! Jag själv har försökt att få bli blodgivare 3 gånger men varenda gång har det fallit pga dåligt blodvärde. Inför sista gången hade jag verkligen boostat min kropp med både broccoli och blodpudding och precis när jag kände att jag äntligen skulle komma "i mål" så föll jag som en överviktig flodhäst mitt på målsnöret... Det krävdes ett blodvärde på 125 och jag hade 124!

Så tack än en gång alla ni som är blodgivare, för ni räddade mig igår! Som ni kanske förstår så tog den där jäkla maginfluensan tillslut knäcken på mig. Igår morse vaknade jag och kände mig sämre än någonsin så vi ringde in till onkologen som fixade så jag fick bli inskriven på KK i Norrköping. Mina värden var skitdåliga rent ut sagt så jag fick igår 2 påsar med blod så nu känns det liiiite bättre, men jag blir kvar här minst 1 natt till för att mina värden ska fatta att det är uppåt dem ska och inte neråt.

Ta hand om er allihopa och kan ni så bli blodgivare, det kan rädda många liv! Mina försök till att bli har nu slutat för efter allt det här med cellgifter och strålning så vill de väl inte ens ha mig på reservdelslistan till donationsregistret!

Puss o kram
Mia



Kommentarer

Postat av: Hillevi

Publicerad 2014-01-29 14:05:43

Men vännen!!! Vad du ska råka ut för massa extra skit :( skönt att du fick lite nytt blod... lite vampyr över det hela! Nä nu är det jag som blir blodgivare så fort amningen är över. Puss

Postat av: Sessan

Publicerad 2014-01-29 20:09:22

Puss & kram på dig hjärtat mitt

Postat av: Virre

Publicerad 2014-01-29 20:17:45

Men vännen, hur mkt ska du/ni gå igenom. Masken är blodgivare tänk om det flyter runt lite masken i dig nu ;P haha nej va läbbigt att tänka så. Men tycker jag vi sätter punkt för allt skit och siktar mot toppen. Pözz i jömsken

Postat av: Manolis

Publicerad 2014-01-29 22:36:18

Nu ska jag bli blodgivare!
Love U 🐣

Postat av: Linda L

Publicerad 2014-01-31 16:08:46

Har aldrig känt mig nöjdare med att vara blodgivare, men jag hoppas för allt i världen att din kropp ska förstå vad den ska göra av sig självt snart.... pisk på stjärten skulle den ha.(jag vet att du gillart) Skönt att du ska få komma hem idag i alla fall...kanske lite hemmiljö är vad du behöver. Puss på se nu my Love

Postat av: Hanna (har aldrig träffat dig)

Publicerad 2014-02-05 05:53:30

Hej Mia!

Jag är en stolt blodgivare och jag ska till blodbussen på måndag igen och lämna blod. Jag har läst din historia här på din blogg och det berör oerhört mycket!
Jag hoppas av hela mitt hjärta att du står som segrare ur denna kamp. Jag har nära anhöriga som har förlorat den.
Många styrkekramar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela