livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Det här med att ropa hej innan man kommit över bäckfaaaan......

Publicerad 2014-08-21 08:05:39 i Allmänt

Ja, nu är jag på andra sidan bäcken och inte var det såhär det skulle bli! 

Hela natten har det varit ett evigt spring, minst 1 gång i timman, från kl 1 så var det mer dubbla besök. Jag lyckades få feber, igen! 
Den smög sig på mig på kvällen och valde att köra sitt race så därav alla möjliga kontroller och odlingar gjordes under natten. Jag tycker att det är super att dom har koll på mig ordentligt, men jäklar vad trött jag är idag. Jag skrev även igår att jag var heeeelt smärtfri......i typ samma mening skrev jag något om en extrados bedövning, den extradosen misstänker jag var beräknad efter elefanterna på Kolmården för den smärtan jag känner idag lös riktigt med sin frånvaro igår! Kan tänka mig att jag och de som gått en intensiv match mot Mike Tyson kan jämföra våra smärtor!

Så nu har jag fått antibiotikadropp, och kommer garanterat få minst en påse till, jag ska även få 2 påsar blod och samtidigt ska vi börja korrigera mitt tablettintag. Samtidigt då har jag ju planer på att febern ska dra åt skogen, för gör den inte det så blir det inte att åka hem imorgon utan jag blir kvar fler dagar. 

Ha en bra dag allesammans! 

/Mia 

Kommentarer

Postat av: Tina & Stefan

Publicerad 2014-08-21 11:04:34

Fy så mycket du har fått utstå under så lång tid. Nu hoppas vi verkligen att pumpen kommer fungera bra så att du blir smärtfri,och att febern försvinner. Varma tankar och kramar till dig och din familj<3<3

Svar: Tack snälla! ☺️
Jocke Samuelsson

Postat av: Andreas & Camilla

Publicerad 2014-08-21 13:21:48

Hoppas med hela våra hjärtan att du nu slipper smärta och du får må bra! Många styrkekramar

Svar: Tack snälla ni! ☺️
Jocke Samuelsson

Postat av: Manolis

Publicerad 2014-08-21 17:38:02

Håller tummarna för att febern och smärtan försvinner. Stora kramen och 10 ton kärlek till dig!

Svar: Tack gullet! 😘☺️
Jocke Samuelsson

Postat av: Elisabet

Publicerad 2014-08-21 19:38:29

Kram och krya på dig, från en läsare.

Svar: Tack! ☺️
Jocke Samuelsson

Postat av: Virre

Publicerad 2014-08-21 19:51:29

Men darling. Vilket skit, hoppas febern försvinner illa kvickt. <3

Svar: Hoppas jag med! 😖😘
Jocke Samuelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela