livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Mia här....

Publicerad 2013-09-27 09:26:02 i Allmänt

Ja nu äntligen har jag funnit ork o lusten att skriva ner några rader!
 
Jag känner sakta men säkert hur livet kommer tillbaka till mig, jag har nu ett flertal gånger kunnat gå omkring i korridorerna samt även kunnat sitta upp och äta. En total jävla seger enligt mig! ;o)  Har fortfarande rätt så taskiga blodvärden så ibland snurrar det till men det ser jag som en billig fylla!
Jag känner i alla fall att jag är på banan igen....jag tänker ta tillbaka min egen kropp.
 
För er som vill veta precis vad de gjorde under operationen kan fortsätta läsa, ni som inte vill kan jag säga hejdå till här! Hej då!
 
Jo, det då kirurgerna gjorde då under 6,5 timma var att de tog bort mina äggstockar, (hej klimakteriet), de tog bort 15 cm tjocktarm då tumören låg dikt an mot den så de blev tvingade till att göra någon koppling inne i magen vilket medförde att jag i 3 månader kommer att få ha en tillfällig stomipåse på tunntarmen, turen är att de kommer att kunna lägga tillbaka denna sen och det var satans skönt att höra, de tog även ännu en del av slidan. Allt detta gjordes i ett snitt som går ca 3cm från bröstbenet ända ner till början av blygdbenet. Så jag hoppas innerligt att de såg allt ordentligt denna gången. Denna tumör var 4 x 2 cm, den förra var 17 mm x 6mm. Jag fick även tillfällighet att få vara med i en forskningsstudie där de under ingreppet ville ta en del fett till en studie gällande diabetes och barn. Jag hade nog sett att de kunde tagit några kilon...de tog 10 gram.
 
 
Som ni märker så känns det rätt så bra som situationen är nu! Men hur känner jag imorgon? Hur känner jag om 3 månader? Det kan jag aldrig veta, men jag vet att snart kommer min man och dotter och då ska jag krama henne tills hon nästan storknar, sen ska hon få hämta andan och så ska jag krama henne lika hårt igen.
 
Ta hand om er därhemma, snart är jag tebax!
O ni gör väl era cellprov kvinnor!!!!!!!!!!!
 
Puss o Kram
Mia
 
 

Kommentarer

Postat av: Lisa Windh

Publicerad 2013-09-27 09:30:30

Så skönt att höra från dig Mia och att du e så positiv, vilken kvinna du är!!!! Ha de så mysigt med man och dotter ❤️
Stor kram

Postat av: marie-therese

Publicerad 2013-09-27 09:37:09

du är en kämpe tänker på dej och din familj varje dag
kram på dej
så glad för din kämpar glöd =)

Postat av: Therese Simonsen

Publicerad 2013-09-27 09:37:36

Å vad skönt att höra att det går åt rätt håll! Kramar

Postat av: Atty

Publicerad 2013-09-27 09:58:33

Skönt att höra att det går åt rätt höll. Kram på dig hoppas vi träffs snart. Puss puss love u

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-27 09:58:55

Följer er blogg och tänker på er så mycket. När man läser er blogg framstår bloggar om t.ex. 5.2 dieten som aningen meningslösa......typ :) Många kramar från "faster Lotta" på Möja

Postat av: Rikard

Publicerad 2013-09-27 10:02:54

Så JÄVLA skönt att läsa! Det här var veckans skönaste text att läsa! Det kommer säkerligen vara både upp och ner ett tag till, men bara det att se att du skriver är så stort!

Postat av: My

Publicerad 2013-09-27 10:35:50

AAah vad skönt och höra Mia !!! Har tänkt på dig och din familj helt sjukt mycket de senaste dagarna! Kämpa på och hoppas mina tankar kan ge dig lite extra styrka! Kramar!!

Postat av: Linda

Publicerad 2013-09-27 10:44:41

Vad kan jag säga, din styrka tar andan ur mig kvinna! Underbart att höra att du har din envishet och humor i behåll, det hjälper dig på vägen i ditt tillfrisknande!
Jag kommer och promenerar med dig så fort du kommit hem, för jag tror att vi har samma kondition då, trots allt du gått igenom och jag inte har.
All my löööv to you puman

Postat av: Lotta

Publicerad 2013-09-27 10:47:43

Försöker skriva här men jag vet inte omjag lyckas. Provar igen o säger kram jag tänker på er så mycket och att i jämförelse med er blogg framstår bloggar om typ 5.2 aningen .....ja vad säger man
Om ni redan sett detta så får ni ha överseende med upprepningen....

"moster" Lotta på Möja

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-09-27 11:03:36

Hej Mia!

Blir tårögd när jag läser allt som händer med dig. Hoppas nu att allt kommer gå framåt för dig. Tänker på dig och din familj!

Du är en kämpe. Jag vet när vi spelade fotboll ihop. Det fanns ingen bättre målis än du. Du kämpade och räddade många bollar.

Hej Mia!!!

Kram Camilla

Postat av: Lena Samuelson

Publicerad 2013-09-27 11:11:58

Oh Mia, du är bara för härlig. Kramar och pussar till Er alla.

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-27 11:39:52

Ha ha det funkade visst. 2 ggr. Och det är väl moster jag är :)

Postat av: Tessan

Publicerad 2013-09-27 12:12:48

Älskade vän!!

Vad bra att få läsa vad du har gått igenom. Mycket som händer under operationen. Hoppas du snart får kroppen under kontroll. Knoppen är ju redan under kontroll, för du är så bra på att uttrycka dig i (både tal och) skrift som vanligt. (även Jocke)

Oh Stina - jag bara ser framför mig hur hårt du kramar henne och det är hon nog bara glad över. Pluttan!!
Ta hand om er gullfisar!! Stor puss och kram!

Postat av: Therese Götberg

Publicerad 2013-09-27 13:10:32

Åh, Mia! Du underbara, starka och modiga kvinna! Heja heja dig!!! Vi skickar tusen kramar och massvis med kärlek till dig! <3

Postat av: Virre

Publicerad 2013-09-27 13:52:45

Underbara stål kvinna!! Saknar dig och ser fram emot att få träffa dig ❤️

Postat av: Ulrika Svedbo

Publicerad 2013-09-27 13:56:00

Mia, du och Jocke har inte lämnat mina tankar dessa dagar. Ni är fantastiska och så starka! Mia, stålkvinna, jag tvivlar inte en sekund på att du vinner denna kamp, överlägset! Kram Ulrika

Postat av: Madde

Publicerad 2013-09-27 14:12:19

Jag ryser ända in till benmärgen Mia!!!! Du är fantastisk!!! Vilken kämpe!!!! Du kommer få alla människor som kämpar mot denna jävliga sjukdom att kämpa ännu mer!!! Sån vilja, sådan styrka!!!! Att dela med dig är så stort Mia!!!! Jag kommer krama om mina barn precis som du, bara för att!!!! Nu jävlar!!!! FUCK CANCER!!! Kramar till dig och din familj och dina nära... All styrka till er💗

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-09-27 14:51:00

Grym inställning Mia! Varje dag har nog av sin börda. Njut av idag! Vi ses snart!!!
(tigerfight? Mötte Freddy krueger? Skördeolycka? Face off -body edition? Jag funderar vidare. Lovar.)SÅ mycket kärlek till er! <3

Postat av: Manolis

Publicerad 2013-09-27 15:03:44

She's back on track again!!!! Yeho!!!!!!

Postat av: Petra Karlstrand

Publicerad 2013-09-27 15:47:02

Åh vilken härlig inställning du har!!!!! Klart som fasen du ska ta tillbaka din kropp, den är ju din!!!!! Så härligt att få träffa Stina........bara att krama på......
Tycker att du / ni är helt fantastiska som delar med er! Kram

Postat av: Jessica Benterus Käcker

Publicerad 2013-09-27 16:05:08

Hej Mia!
Jessica från lindö ff från östgötalaget här! :) snubblade in på bloggen av en slump och följer den slaviskt nu efter att fått läsa vad som händer med dej/ er! Tårarna rinner i varenda inlägg! Livet är så orättvist och ingen ska behöva genomgå det ni gör! Jag tänker på er och beundrar den styrka både du och din man har! Fortsätt kämpa! Kram Jessica Benterus Käcker

Postat av: Camilla J

Publicerad 2013-09-27 18:13:57

Jag lär inte missa att ta cellprov, inte heller mammografi som det snart blir dags för! Tack för att vi får vara med och läsa, det berör så oerhört och man får stanna upp och tänka efter hur skört livet kan vara, att inte allt är för givet. Du ÄR en fighter och all styrka till Dig och Din familj! Kram

Postat av: Fi

Publicerad 2013-09-27 18:40:02

Va skönt o höra att du har piggat på dig Mi, tänker på dig o familjen! Stora Kramar!!

Postat av: Åsa Karlsson

Publicerad 2013-09-27 18:48:12

Starka starka människa, jag älskar din vilja och ditt sinne för humor mitt i allt.
Nu jäklar hoppas vi att cancerspöket lämnat din kropp för gott! Vidriga äckliga typ!!

Kör hårt, tillbaka till livet.. O det med basta! Heja Dig fina Mia!

Kraaaam

Postat av: Sandra Björk

Publicerad 2013-09-27 19:01:23

Underbart att läsa ditt inlägg!! Blir rörd till tårar, du är helt fantastisk!
Kämpa vidare, så ses vi snart och dricker kaffe igen! 😉
Stoooor KRAM!! ❤️

Postat av: Lina Aréus

Publicerad 2013-09-27 21:06:23

Kära Mia,

Du och din underbara familj har funnits i mina tankar dagligen sen jag läste om detta. Det är så hemska att denna sjukdom drabbar så många unga människor. Samtidigt som jag fäller några tårar när jag läser era inlägg sitter jag även med ett leende över all denna kärlek, vilja och kämparglöd som finns hos er!
Håller tummar och tår över att du tillfrisknar och får komma hem till din härliga familj snart! Styrkekramar <3

Postat av: Anna och Johnny

Publicerad 2013-09-28 10:36:08

Skönt att höra att du är på bättringsvägen,kämpa vidare,ni klarar det här. Hojta till om vi kan göra något!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela