livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Många steg

Publicerad 2013-09-30 11:30:39 i Allmänt

Vill bara ännu en gång tacka för alla jättefina kommentarer och alla erbjudanden om hjälp som kommer in. Det som jag känner är så fantastiskt att allt känns genuint och ärligt. Någon gång längre in i framtiden när vår familj kan se tillbaka på den här resan med distans så hoppas jag att den otroliga flora av varma känslor,  tillmötesgåenden, respekt och empati som ändå fyller den här bloggen, trots det mörka ämnet, finns kvar. Då tänker jag inte bara mellan oss och de som vi känner som följer oss här, utan även dem som vi inte känner. Att visa kärlek, respekt och empati med sina medmänniskor det är stort. Att få ett leende och ett hej i den offentliga hissen eller ett meddelande med "hoppas du mår bra". Så länge vi menar det och att det inte blir slentrian så kommer vi alla må så mycket bättre.
 
Till alla er som har erbjudit hjälp så är den varmt noterad, det här är en resa med många steg, ni kommer att behövas var så säkra.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-09-30 11:57:03

<3

Postat av: Tina & Stefan, Rejmyre

Publicerad 2013-09-30 12:02:01

Här kommer en varm styrkekram till hela familjen. Vi känner inte Mia men Er blogg går rakt in i hjärtat,vi tänker på er mycket!

Postat av: Milla

Publicerad 2013-09-30 14:36:01

Be there! <3

Postat av: Malin

Publicerad 2013-09-30 17:14:36

Kom igen Mia!!!! Och hela familjen!
Tänker på er dagligen. Fast det är mycket länge sen vi sågs!
Kramar till er

Postat av: Cicci Ahola

Publicerad 2013-09-30 17:28:45

Håller både tummar och tår att Mia piggnar på sig snabbt! Styrkekramar till er!

Postat av: Nina

Publicerad 2013-09-30 19:52:56

Att en annans familjs situation kan beröra en så mycket utan att jag känner er så väl förundras jag över. En del är att vi har gemensamma nära vänner, en del är att ni formulerar er så bra i hur det är. Rätt uppochned! Utan för mycket filter.
Jocke du är ju i topp med min man en av de bättre verkar det som! Vilken tur Mia och barnen har!
Mia, du är ju helt galen! I ett paket med humor, skratt, sorg, vacker, mamma, vän, barn, inspiratör,syster och säkert mer som jag inte vet om.
Alla andra ni har runt er som skriver härlig pepp.
Denna blogg bidrar till mycket, tack ännu en gång för den! Men främst hoppas jag nu att den bidrar till att ni orkar ta er igenom och förbi detta och att ni faller mot dem som stöttar upp när marken för stunden ger vika! Kram til er alla!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela