livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Kommer mamma att dö?

Publicerad 2013-09-26 22:45:07 i Allmänt

Nu har jag fått den frågan jag hoppades att slippa svara på. Ni som är föräldrar kan allra säkrast tänka er in i att ha en sådan konversation med ert barn. En nygråten Stina sitter uppkrupen i mitt knä och frågar oroligt just de orden. Pappahjärtat brister när jag hör vad hon säger. Hon är sex år och ska inte inte behöva ha de här tankarna. Den smärtan i hennes lilla kropp måste vara otroligt stor. Ta er nyckelperson i livet och ställ samma fråga till er själva. Det är ingen jackpot direkt....
 
Vi pratade om det och mycket annat och efter en stund så kunde hon somna.
 
Ta nu och ge era barn eller någon annan i er närhet en stor kram, det är dom värda.
 
//Jocke

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-09-26 23:59:30

Älskade Stina....fy fan...mitt hjärta går oxå i 1000 bitar när jag tänker på vad ni allihopa går igenom....O lilla fina Stina jag kan bara tänka mig vad som strömmar igenom dina tankar och ditt hjärta...Kärlek o värme till er ifrån oss allihopa!!

Postat av: Sessan

Publicerad 2013-09-27 05:55:23

Lilla gumman <3
Ja du det är som sagt ingen fråga man egentligen vill svara på..
Men barn & deras funderingar, måste vara väldigt jobbigt för dom små oxå.. Dom grubblar nog en hel del. Viktor ställde samma fråga oxå härom kvällen.. Det är jobbigt och höra dessa ord från dom små.
Tänker på er hela tiden..

Krama om Stina från oss & även Ville
(som ändå är lyckligt ovetande eller hur man nu säger)
Och en stooor kram till dig oxå
Kraaam

Postat av: Mia

Publicerad 2013-09-27 08:28:16

En stor kram till er, jag kan inte ens föreställa mig hur ni känner.

Postat av: Frida

Publicerad 2013-09-27 09:10:58

Åhhh Lilla Stina...de kom någon tår i ögat när jag läste detta. Ni är så starka du & Mia. Hon som kämpar mot cancern och du som håller ihop hela familjen medans du ska försöka tackla dina egna känslor. Att ta det samtalet med sitt barn måste vara så tufft. Tänker på er massor.

Styrkekramar till hela familjen <

Postat av: Frida

Publicerad 2013-09-27 09:11:31

Åhhh Lilla Stina...de kom någon tår i ögat när jag läste detta. Ni är så starka du & Mia. Hon som kämpar mot cancern och du som håller ihop hela familjen medans du ska försöka tackla dina egna känslor. Att ta det samtalet med sitt barn måste vara så tufft. Tänker på er massor.

Styrkekramar till hela familjen <

Postat av: Therese Götberg

Publicerad 2013-09-27 09:29:51

Massa kärlek skickar vi till er! Tänker på er hela tiden. <3
Kramar från Therese, Jocke och Juni

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-09-27 10:10:59

Lilla kloka Stina och kloka Jocke. Jag tänker på er!

Postat av: Virre

Publicerad 2013-09-27 14:02:36

Fina skruttan. Mitt förälderhjärta brister oxå samtidigt är det viktigt att tackla alla funderingar och tankar stora som små. Och ni har en väldigt begåvad dotter som har många tankar att bearbeta. Vilken tur för Stina att hon har så bra föräldrar.

Tillsammans är ni starka i med och motgång ❤️

Postat av: Nina

Publicerad 2013-09-27 21:17:51

överväldigande !

Postat av: Henrik Bergman Rydgren

Publicerad 2013-09-28 18:38:54

Satan va starka ni ändå är i denna svåra tid. Mina tankar finns hos er dag som natt. Hoppas att det här helvetet tar slut snart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela