livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Nått som är lätt och svårt på samma gång.

Publicerad 2013-10-30 20:42:50 i Allmänt

Rubriken är 10 000 kronors-frågan för dagen, jag slänger även in ett hubbabubba att tugga på till vinnaren. 

Det är det här med att vänta, jag förstår inte att det ska vara så svårt att ägna sig åt vår nya favoritsyssla. Men på nått sätt så väldigt lätt på något konstigt sätt. Man behöver ju fan inte göra något egentligen, tiden går ju oavsett man vill det eller inte. Mias provsvar skulle kanske komma den här veckan fick vi besked om förra veckan. Så fort vi fick det beskedet så gick man in i vänteläge igen. Det svåra men samtidigt så lätta……

Det svåra med att bara gå att vänta är all tid för spekulation, grubbleri, funderingar etc. etc. Vi pratade om det här igår men kom ganska snabbt fram till att vi inte lägger ner så mycket tid på vad som eventuellt kan hända. Som Mia uttryckte det ”jag tror min kropp är programmerad att inte ta in mer just nu”. För min egen del så är det klart att det där kommande beskedet ligger och skaver, men det är bara och försöka ta den lätta vägen och bara låta tiden gå. För eller senare dimper kallelsen ner i postlådan och då lär vi få veta, och det med besked.

För övrigt så gläds fadershjärtat att Stina nu mår mycket bättre än tidigare. Skönt att samma frågvisa, argumentationsvilliga minitonåring är tillbaka där hon ska vara.

Förresten så vann jag så ni behöver inte fundera mera!

 

//Jocke

Kommentarer

Postat av: Sessan

Publicerad 2013-10-31 06:39:39

<3 Vill bara tala om hur mycket jag älskar er allesammans <3

Tillsammans är vi alla starka i alla lägen..
Puss & kram på er

Postat av: Petra karlstrand

Publicerad 2013-10-31 07:42:01

Usch....det där med att vänta är det värsta som finns, förstår att det är jäkligt tufft för er nu!!!! Håller alla tummar för att provsvaret kommer fort och att det är POSITIVA besked! Kram på er

Postat av: Nina

Publicerad 2013-10-31 14:10:02

Så skönt att er tonåring är tillbaka! Kramar till er.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela