livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Liten uppdatering....

Publicerad 2013-10-01 16:09:31 i Allmänt

Jag skulle fått komma hem i måndags men jag har mått rätt så skitdåligt efter de tog bort smärtpumpen på mig, de har inte riktigt hittat "rätt dos" för att jag ska kunna fungera någorlunda "normalt", vilket för tillfället är att kunna gå en liten promenad i korridoren och sitta upp och äta.

Så det har svingats rejält mellan högt och lågt, där lågt har tagit störst plats och gjort mig väldigt sängliggande igen, med smärtor som inte är av denna värld. MEN nu har jag en förhoppning av att kunna få sova hyfsat en natt och slippa vakna upp dränkt i mitt eget svett och kramper.
Så nu hoppas vi alla att jag mår bra imorgon och får åka hem....

//Mia

Kommentarer

Postat av: Marit

Publicerad 2013-10-01 16:17:44

Jag håller alla tummar å tår på att du får åka hem samt att du slipper ha så förbannat jävla ont!

Postat av: Virre

Publicerad 2013-10-01 16:31:08

Håller alla tummar och tår.... 👍❤️

Postat av: Manolis

Publicerad 2013-10-01 16:50:17

Älskade du.....gör som de andra, håller tummar och tår så hårt jag bara kan.......

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-10-01 17:05:48

Håller tummar och tår och hejar stenhårt på dig!!! <3

Postat av: Petra K

Publicerad 2013-10-01 17:45:48

Näää Mia, ont ska du INTE ha!!!! Hoppas du får bra smärtlindring så du får komma hem. Kram

Postat av: Syster Jenny

Publicerad 2013-10-01 18:40:18

Åk inte hem för tidigt. Kräv adekvat smärtlindring. Jag tänker på dig! ❤️

Postat av: Nina

Publicerad 2013-10-01 19:38:30

Ja hoppas verkligen att natten blir smärtfri så du får fortsätta denna resa i ert hem, tillsammans!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-01 19:54:56

Kom igen smärtlindring!!!! Se till att fixa så Mia kan slippa värsta smärtan och komma hem till resten av familjen.
Mia, du är grym!! Största kramen till dig!

Postat av: Camilla J

Publicerad 2013-10-01 20:09:10

Hoppas din medicin gör nytta nu så du kan åka hem, trots allt mår man bättre hemma hos dina nära och kära. Kram

Postat av: Jessica Benterus Käcker

Publicerad 2013-10-01 21:47:20

Tänker på dej Mia! Håller tummarna så hårt jag kan!

Postat av: Therese Kindstrand

Publicerad 2013-10-01 22:03:33

Hoppas du får komma hem snart & att de hittar rätt dos åt dig. Skönt att va på hemmaplan med dina troll o härliga man! Stor kram!

Postat av: Johanna Bringfelt

Publicerad 2013-10-01 22:18:46

Älskade Mia nu håller vi allihopa i din omgivning så många tummar och tår som det bara går tillsammans så nu hoppas vi att det räcker för att "dom" ska "hitta rätt" dos så att vår finaste Mia får komma hem till sina vänner och sin underbara familj!!
<3>3 men fy fan bruden du är nästintill lika hård som en sten....Jag beundrar dig och HELA din familj som kämpar så otroligt STARKT!!!!!!

Postat av: Åsa

Publicerad 2013-10-01 22:54:02

Håller tummar o tår! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela