livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Min nya partner...

Publicerad 2013-12-10 10:57:03 i Allmänt

Gårdagen, vilken var startdagen för hela altet gick bra! Det kändes som om jag var med i en siencefiction film och att jag skulle teleporteras när jag la mig på britsen och skulle strålas. Shit pommes vilken apparat! 

Så nu är då dag Nr 2 och jag har kopplats ihop med min nya partner som jag kommer hänga ihop med 6 timmar 1 gång i veckan. Han är lite smal men fåordig, han kan dock komma med lite "giftiga" kommentarer......... Bara så ni vet så kommer det komma fler Göteborgsskämt under den här perioden.

Men som sagt, en pålitlig partner är han den här Bengt, eller Göran.... Har inte riktigt bestämt än vad jag ska döpa honom till. 


Vi hörs! 
Mia o Bengt....eller Göran! 



Kommentarer

Postat av: Virre

Publicerad 2013-12-10 11:30:39

Ragnar.... Ranglet Ragnar tycker jag låter passande. Hoppas verkligen han rycker upp sig och i alla fall visar lite uppskattning för Gbg skämten..... Tänker på dig älskade vän. Hade jag kunnat skulle jag suttit bredvid dig och skrattat hjärtligt åt skämten. Puss

Postat av: Nina

Publicerad 2013-12-10 14:55:55

Har hört rykten om att syster LE ska vara bra hon med! Din inställning bidrar till att man varvar skratt med gråt i en virvlande soppa. Kram till er alla. Stålmannen tycker jag är ett passande namn ;)

Postat av: Rogga

Publicerad 2013-12-10 15:20:15

Det här var droppen...;)

Postat av: Petra Karlstrand

Publicerad 2013-12-10 20:03:18

Ja du Mia, den partnern var inte så himla kul....men nödvändig!!!! Skönt att behandlingen ändå har börjat, men ett jäkla farande på E4:an nu då 🚗🚗🚗. Lille V var störtskön igår när jag drog honom i pulkan på gården....nerför en liten backe så han gapskrattade och risgrynen i nederkäken lös!!! Sen upp igen och så pekade han med hela armen att han skulle ner igen, och igen, och igen.....så igår ville han knappt gå in och äta hihihihihi. Kraaaaam och hälsa nya partnern 😉

Postat av: Fi

Publicerad 2013-12-10 20:32:43

Glenn tycker jag, så det går ihop med göteborgsskämten. Alla heter ju Glenn i Göteborg :D
Stor kram till dig och kämpa på! <3

Postat av: Manolis

Publicerad 2013-12-10 20:59:18

Jag röstar på Glenn. Definitivt Glenn.....

Postat av: Ulrika Svedbo

Publicerad 2013-12-10 22:23:08

Tänker på dig Mia, älskar dina härliga skämt och din inställning 😃

Det är i sådana här extremt tuffa situationer som speglar hur man är som person och med tanke på allt stöd och alla människor som hejar på er så hoppas jag att ni inser vilka underbara människor ni är och hur oerhört omtyckta ni är ❤️

Kram Ulrika

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-12-11 15:08:50

Tycker Glenn var ett lysande förslag! :)

Vi hejar och hurrar och vrålar bortifrån mållinjen! 1 down Mian, kör på nu.
Shark Killaz foh laif! <3

Postat av: Frida B

Publicerad 2013-12-11 22:10:10

Jag röstar också på Glenn :)

Tänker på er och ni vet vart vi finns om det skulle vara något. Heja Mia!!!

Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela